#viselkedési közgazdaságtan





Hogyan vásároljunk igazán jutányos áron?
 

Hogyan vásároljunk igazán jutányos áron?

Karácsony felé közeledve különösen aktuális a kérdés: honnan tudhatjuk, hogy valóban jutányos áron vásárolunk, vagy épp ravasz marketinggel húznak csőbe? A viselkedési közgazdaságtan betekintést nyújt a fogyasztói pszichológiába és a cégek módszereibe. Ennek tudatában jobban megérthetjük vásárlási szokásainkat, és megtanulhatjuk, miként kössünk előnyösebb üzletet.



Nemcsak a szemünket verheti át egy optikai csalódás, a gazdasági érzékünket is
 

Nemcsak a szemünket verheti át egy optikai csalódás, a gazdasági érzékünket is

Amikor azt mondják, hogy becsap a saját agyunk, a legkönnyebben valamilyen látványos optikai csalódásra gondolnak. Pedig ez nem csak játék, a gazdasági döntéseink gyakran nem azért rosszak, mert buták vagyunk, hanem azért, mert csak rosszul lehet érzékelni valamit. A közgazdasági elméleteket bemutató sorozatunk újabb részében téves érzékelésről folytatott kutatásokat mutatunk be.


Hogyan lehet egy kis változtatással 1+1 több, mint 2?
 

Hogyan lehet egy kis változtatással 1+1 több, mint 2?

Bármelyik közgazdász megerősítheti, hogy igenis reagálunk az ösztönzőkre. A magatartáskutató pszichológusok azonban arra is rámutatnak, hogy az egyéni reakciót legalább annyira befolyásolja az ösztönzőhöz kapcsolódó kontextus, mint maga a felkínált ösztönző.

HVG Extra Business HVG Extra Business


Mi a hatékony munka titka? Mutatunk 6 segítő tippet!
 

Mi a hatékony munka titka? Mutatunk 6 segítő tippet!

Az embernek szüksége van arra, hogy erőfeszítéseit elismerjék, elmélyedhessen a munkájában, ötleteit felhasználják és pozitív munkahelyi légkör vegye körül. A viselkedési közgazdaságtan kísérletei arra mutatnak rá, hogy ezekben az esetekben nő a motiváció, az öröm és a teljesítmény – és végső soron az elköteleződés is.

HVG Extra Business HVG Extra Business